Jíte zdravě a nehubnete

06.01.2024

Věřím, že se snažíte, a jste pravděpodobně už demotivovné, že nemáte výsledky. Zjistěte, zda neděláte stejnou chybu jako většina žen.

Energetický výdej - soustředíte se na cvičení a nemáte dostatek pohybu během celého dne, 3 hodiny cvičení týdně vás nespasí. Cvičením se staráme o své tělo, aby bylo pružné, aby bylo zpevněné, aby nám, co nejdéle sloužilo bez bolestí. Nejvíce energie však vydáme "Non - Exercise Activity Thermogenesis", tedy aktivitami, o kterých nepřemýšlíme, neplánujeme, jsou běžnou součástí našich životů a na kterých velmi často šetříme například i díky technologiím. Podívejte se na to, co můžete v rámci dne změnit.. chodit pěšky, vynést koš každý den, vyjít schody, dojít pěšky na nákup, udělat si procházku jen tak, dojít za kolegyní z jiné kanceláře místo telefonování,.. Zvyšte svůj energetický výdej přirozeným pohybem.

Adaptace organismu na stále se opakující činnosti, i když máte v práci dostatek kroků, nebo fyzicky náročné činnosti, organismus si na tento energetický výdej zvykne. Zvykne si také na stále stejné cvičení. Pokud je vaším cílem zhubnout je třeba začít dělat něco jinak a tělo stimulovat ke spotřebě více energie. Práci nezměníte, to je jasné, ale nepočítejte s tím, že díky ní zhubnete. Pokud necvičíte, protože máte fyzicky náročnou práci, zkuste pomalejší druh cvičení tipu pilates, jógy, nebo běžte do přírody a jednoduše zařaďte chůzi. Pokud cvičíte zkuste zařadit nový druh pohybu. Běháte? Zkuste posilovací cvičení. Posilujete, zkuste běhat, nebo HIIT trénink. Stimulujte tělo něčím novým na co není zvyklé.

Chybná, nebo žádná evidence přijatých kalorií - v případě, že jste již pokročilý a není to poprvé, co se snažíte jíst zdravěji, pravděpodobně je velikost porcí a přijatých kalorií vyšší než váš výdej. Možná si myslíte, že víte, kolik toho můžete sníst, bohužel vaše výsledky říkají opak. Zkuste znovu začít vážit a zapisovat, ať si uděláte přehled o přijatých kaloriích. Budete mít výchozí bod, z kterého budete moci vycházet při úpravě.

Odměňování, uzobávání a příležitostné jídlo, nevhodné pití nezohledňujete v jídelníčku, přijímáte více energie, než vydáte. Jako odměna po cvičení proteinová tyčinka? To snad ne. Jídlo po tréninku byste měli mít s rozmyslem a ne jako odměnu za hodinové cvičení. Během vaření uzobáváte? Kousek sýra, oříšek, atd. Pravděpodobně tyto malinké porce mohou ovlivnit to, zda jste v kalorickém deficitu a zda budete hubnout, nebo dokonce přibírat. Skleničkou džusu, nebo 6 ks mandlí můžete přijmout až 400 kJ, což odpovídá velikosti malé svačiny. Pokud tyto drobné porce nezohledníte v jídelníčku, nedosáhnete svého cíle.